Publikacje dotyczące programu opracowane w Polsce w trakcie trwania projektu:
- J. Szymańska "Przekraczanie progów edukacyjnych przez uczniów". Remedium nr 7-8, 2005 r.
- J. Szymańska "Dyscyplina czy budowanie przyjaznego klimatu". Remedium nr 10, 2005 r.
- A. Borkowska, D. Macander "Budowanie relacji z uczniami w opiniach nauczycieli". Remedium nr 2-3, 2007 r.
- J. Szymańska "Warunki skuteczności szkolnej profilaktyki". Remedium nr 8, 2007.
- J. Szymańska, D. Macander "Program Golden Five". Remedium nr 10, 2007.
Literatura polecana:
- Białek J. "Nie tacy rodzice straszni…" w: "Psychologia w szkole" Nr 4/2005.
- Białogórzec J. "Dyskretnie, z szacunkiem i dla dobra dziecka" w: "Psychologia w szkole" Nr 4/2005.
- Brophy J. "Motywowanie uczniów do nauki" Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Christopher C.D. "Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się";GWP, Gdańsk 2004.
- Dudzikowa M. "Pomyśl sobie… Mini eseje dla wychowawcy klasy"; GWP, Gdańsk 2007.
- Edwards C.H. "Dyscyplina i kierowanie klasą"; Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Faber A., Mazlish E. "Jak mówić żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole" Media Rodzina, Poznań.
- Jagieła J. "Nauczyciele i rodzice, czyli gracze i przegrani" w: "Psychologia w szkole" Nr 4/2005.
- Karasowska A. "Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania"; PARPA, Warszawa 2006.
- Manturzewska – Grzegorczyk A. "Asertywność – trudna sztuka" w: "Psychologia w szkole" Nr 4/2005.
- Rylke H. "W szkole spotykają się trzy stany" w: "Psychologia w szkole" Nr 4/2005.
- Wróbel A. "Wychowanie a manipulacja"; Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006.